תביעה חברת ביטוח

רכישת פוליסת ביטוח אמורה להעניק רשת ביטחון בעת צרה, ובדיוק למטרה זו אנשים רוכשים אותה. אולם במקרים רבים מדי חברות הביטוח מסרבות לתגמל את מבוטחיהן בסכומים המגיעים להם על פי הסכמי הפוליסה. במקרים אלו רבים נוטים להסכים לפשרה מיידית עם החברה, על מנת להימנע מלהסתבך עם חברת הביטוח בתביעה ארוכת שנים שתוצאותיה אינן וודאיות, ובצדק.

הניסיון לנהל לבד תביעת חברת ביטוח משול למלחמה בטחנות רוח, ועשוי לגרום יותר נזק מאשר להועיל. עם זאת, תביעת חברת ביטוח בעזרת עורך דין הבקיא בדיני ביטוח, בתנאי הפוליסות ובאפשרויות הפסיקה, הינה צעד שבמרבית המקרים יהפוך את הקערה על פיה ויזכה אתכם תוך פרק זמן סביר בסכומי התגמולים המגיעים לכם כחוק.

ראו בנושא זה גם:

תביעות ביטוח | תביעת ביטוח

הגשת תביעה חברות ביטוח

הגשת תביעה חברת ביטוח משתנה בהתאם לסוג פוליסת המבוטח ולסוג הנזק שנגרם, כדוגמת ביטוח תאונות, ביטוחי חיים, ביטוח תלמידים, ביטוח רכוש ובריאות. יש לציין כי בכל מקרה של זכייה בתביעת ביטוח, הוצאות התביעה ישולמו על ידי הנתבעים. בעת הגשת כתב תביעה בבית משפט נגד חברת ביטוח, חשוב להציג את כל המסמכים והתיעוד הרלוונטי לתביעה, הכוללים:

  • מכתב דחיית תביעה של חברת הביטוח.
  • פוליסת הביטוח.
  • הצעת הביטוח.
  • רשימות ביטוח.
  • תנאי הפוליסה.
  • חוות דעת של מומחים בתחום התביעה.

תביעה חברת ביטוח

בנוסף על כך, בכל סוג של תביעת ביטוח יש להמציא את המסמכים הרלוונטיים לאותה תביעה. למשל, בתביעת חברת הביטוח בגין נזקי גוף יש להציג גם מסמכים רפואיים וחוות דעת רפואית, ואילו בתביעת תאונת דרכים יש להציג גם אישורים מהמשטרה. חשוב לציין שחוק ההתיישנות החל על תביעה חברות ביטוח, הינו שלוש שנים מרגע האירוע טוען התביעה. לכן חשוב להודיע לחברת הביטוח באופן מיידי על האירוע, ולהגיש את תביעת התמלוגים לפוליסה בסמיכות האפשרית למקרה. זאת מכיוון שמניין ההתיישנות נעצר רק בעת תחילתו של הליך משפטי כנגד חברת הביטוח.

עורך דין תביעה חברת ביטוח

בשוק הישראלי פועלים כיום עורכי דין רבים העוסקים בתחום תביעות חברות ביטוח. לשם בחירת עורך דין ביטוח המתאים לצרכיכם יש לבחון מספר היבטים חשובים, הכוללים את התמחותו של עורך הדין, שנות הוותק והניסיון בתיקים דומים, מידת הפניות שלו לתיקכם, דרכי עבודתו, שכר הטרחה, והאם קיימת ביניכם הבנה בינאישית. כמו כן, חשוב לבדוק שעורך הדין אינו מייצג חברות ביטוח ושאין כפל אינטרסים בפעולותיו.

בפגישה הראשונית, ועוד לפני הגשת כתב התביעה, יבדוק עורך הדין על סמך טיעונכם ועל סמך פוליסת הביטוח, האם אכן קיימת עילה מוצדקת לתביעה חברת ביטוח. במידה וקיימת עילה, עורך הדין יסביר לכם על ההליך המשפטי ועל דרכי הפעולה האפשריות לתביעה, כדוגמת הליך משפטי רגיל או הליך מקוצר ואת היתרונות והחסרונות של כל אפשרות. בעת הפגישה עם עורך הדין הגיעו מוכנים עם שאלות רשומות, ודאגו לקבל את כל המידע הרלוונטי למקרה שלכם, כולל בעיות וסיבוכים העלולים לצוץ בתביעה והוצאות כספיות משוערות הכרוכות בניהולה.

דוגמא לתביעת חברת ביטוח         

חברות הביטוח מנסות להפחית את שיעורי הפיצויים המגיעים למבוטחים, ובמקרים רבים רק פנייה לתביעה משפטית מזכה את הניזוקים במלוא התגמולים. דוגמא לכך היא מקרה של ילד שנפל ממתקן בגן שעשועים סמוך לביתו. בני משפחתו הגישו תביעה לחברת הביטוח בגין ביטוח תלמידים המכסה את כל נזקי הגוף של הקטין גם מחוץ למסגרת בית הספר. חברת הביטוח סירבה לשלם את התגמולים הנדרשים בטענה שאחוזי הנכות נמוכים יותר מטענות התובע. בית המשפט פסק את מלוא הפיצויים עבור הנפגע ובנוסף ריבית עונשית עקב עיכוב תשלומים.

סיכום

תביעה חברת ביטוח דורשת סיוע של עורך דין מקצועי המתמחה בתחום. אל תמהרו להסכים לתנאי פשרה שמציעים לכם נציגי החברה לפני שבדקתם אותם עם עורך דינכם. במקרים רבים תגלו שאתם זכאים לתגמולים גבוהים בהרבה מן ההצעה של חברת הביטוח.

[ois skin="skin2"]

כתיבת תגובה