מומחה תביעות סיעוד – מה בוחן המומחה

דחיית תביעת סיעוד יכולה להיות מסיבות שונות, ובדרך כלל גוררת אחריה התנהלות ארוכה ומורכבת מאד, שגם כך איננה פשוטה הן לתובע עצמו והן לבני משפחתו, במידה ועוזרים לו בכך. במצבים רבים מדובר במקרה סיעודי, שלמרות שנדמה שזכאי לקבלת הפיצוי המגיע בהתאם לפוליסת הביטוח, מסרבת חברת הביטוח לעשות זאת ומקשה עוד יותר על המבוטח, למרות ששילם במשך שנים לחברת הביטוח בגין פוליסה זו.

מומחה תביעות סיעוד שהינו עורך דין המתמחה בתחום, יכול לסייע להתמודד אל מול חברת הביטוח במקרה של דחיית התביעה.

הנקודות השונות, אליהן מתייחס עורך הדין, מומחה תביעות סיעוד

מצב של דחיית תביעת הסיעוד איננו פשוט. פעמים רבות הוא כרוך בהתמודדות, שכוללת גם התמודדות עם מצב בריאותי קשה. מכיוון שלתובע הפיצוי ואף גם לבני משפחתו אין את הכלים המתאימים להתמודד עם הדחייה ולפעול כדי לערער עליה, ישנה חשיבות רבה בפנייה אל מומחה תביעות סיעוד בהקדם האפשרי. עורך דין, המתמחה בכך, ובעל ניסיון והכרות עם עולם תביעות הביטוח, לרבות ביטוח סיעוד, בוחן כמה נקודות שונות במקרים בהם נדחית התביעה:

מומחה תביעות סיעוד

ראשית,פעמים רבות נדחית תביעת הסיעוד בשל טענותיה של חברת הביטוח שמצבו של המבוטח איננו מצדיק קבלת גמלת סיעוד. מכיוון שכדי לקבל את הגמלה על המבוטח להוכיח את אי יכולתו לבצע לפחות שלוש פעולות שונות מתוך שש, נשלח נציג מטעמה של החברה, הבודק את המבוטח ובוחן האם איננו מסוגל לבצע זאת. ישנם מקרים בהם טוענת חברת הביטוח, לאחר בדיקה זו, שמצבו של המבוטח איננו סיעודי ולכן איננו זכאי לקבל את הפיצוי. במקרה זה יכול עורך הדין, מומחה תביעות סיעוד, להעמיד לביקורת את טענותיה של חברת הביטוח, שכן מדובר במצבים שניתנים לפרשנויות רבות. במקרה זה יכול עורך הדין לשלוח מומחה מטעמו של המבוטח שיבדוק אותו שוב ושיוכיח כי אכן מדובר במקרה סיעודי.

ישנם מקרים בהם חברת הביטוח דוחה את התביעה שכן טוענת שבשל תנאיה החריגים של הפוליסה, המבוטח איננו רשאי לקבל את תגמולי הסיעוד, המגיעים לו לטענתו. במקרה זה יכול עורך הדין, מומחה תביעות סיעוד, לבחון את הפוליסה ולהוכיח, במקרה של דחיית התביעה, שהמבוטח לא היה מודע לתנאים חריגים אלה, שלא היו ברורים ונראים לעין בדומה לתנאיה האחרים של הפוליסה. גם במקרים בהם חברת הביטוח טוענת כי המבוטח לא סיפר על מצבו הבריאותי המלא בהצהרת הבריאות ועל כן פוליסת הביטוח איננה תקפה, יכול עורך הדין להוכיח אחרת ולטעון, למשל, כי המבוטח כלל לא נדרש, במסגרת השאלות שנשאל בהצהרת הבריאות, להתייחס למצב הספציפי שממנו הוא סובל.

חשיבות הפנייה למומחה בתחום

אמנם, חברות הביטוח מנמקות את דחייתן, אך חשוב לזכור שלכל נימוק כזה, אפשר למצוא פתרון ונימוק אחר, המוכיח ההפך. פנייה אל עורך דין, מומחה תביעות סיעוד וקבלת ייעוץ ממנו בהקדם, היא הדרך הנכונה כדי להתמודד עם דחייה זו. ההתנהלות אל מול מערכות אלו איננה פשוטה וגם אם נדחית התביעה על ידי חברת הביטוח, אין זה אומר בהכרח שהתובע איננו זכאי לפיצוי המגיע לו. אם תביעתכם נדחתה, חשוב שתפנו אל עורך דין מקצועי, המתמחה בתחום על מנת לשפר את סיכויי התביעה וקבלת גמלת הסיעוד המגיעה לכם.

לסיכום, במקרים בהם נדחות תביעות סיעוד, מציגות חברות הביטוח הסברים שונים ונימוקים, שלטענותיהן מצדיקים את הדחייה. בעזרת ייצוג עורך דין, מומחה תביעות סיעוד, ניתן להוכיח אחרת ולערער על דחיית התביעה. הידע הרב של עורך הדין, והניסיון שצבר בתחום, יכולים לסייע לתובעים, באופן משמעותי, ולשפר את סיכוייהם לזכות בתביעה.

[ois skin="skin2"]

כתיבת תגובה