תביעת ביטוח חיים

תביעת ביטוח חיים – כיצד עושים את זה נכון

בין אם מדובר בתביעה של ביטוח חיים או כל תביעת ביטוח מסוג אחר, מדובר בהתנהלות הכוללת, במסגרתה, כמה שלבים שונים, שאותם יש לבצע על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר. תביעת ביטוח חיים, ולא משנה מהי הסיבה, דורשת את עזרתו של עורך דין ביטוח, המתמחה בכך, כדי להבטיח התנהלות נכונה.

אם אתם או אחד מבני משפחתכם מבקש לבצע תביעה מסוג זה, בכתבה הבאה תמצאו את כל הדרכים הנכונות, שתאפשרנה לכם לנהל את התביעה נכון ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר.

חשוב להבהיר כי ביטוח חיים אמנם הינו כיסוי ביטוחי מפני מותו של מבוטח עקב מחלה או תאונה, אך רבים מייחסים מונח זה בשפת היום יום לביטוח כללי הכולל בתוכו גם כיסויים כגון אובדן כושר עבודה, בריאות, מחלות קשות, או מרכיבים נוספים.

תביעת ביטוח חיים

שלב ראשון – תעדו את הנזק שנגרם לכם או כל פרט אחר הקשור בו

במסגרת תביעת ביטוח חיים או כל תביעה אחרת, ישנה חשיבות רבה בתיעוד האירוע הביטוחי, שבעקבותיו מבקשים לתבוע את חברת הביטוח. במידה ואפשרי, תעדו כל פרט, הקשור לאירוע, שבעקבותיו אתם מעוניינים לתבוע את חברת הביטוח שלכם. בין אם צילום מסמכים שונים, הקלטת שיחות רלוונטיות, צילום כל המעורבים באירוע וכדומה. פרטים אלה חשובים במיוחד, שכן מהווים הוכחה על מידת הנזק שנגרם ונחשבים פרט חשוב ומרכזי במיוחד במסגרת התנהלות התביעה עצמה.

במידה, ולמשל, מדובר בתאונת דרכים, חשוב לצלם את הרכבים המעורבים בתאונה, ובמיוחד את הרכב הפוגע. חשוב לאסוף כמה שיותר פרטים ונתונים שונים הקשורים בכך, שיוכלו להעיד על חומרת התאונה, הסיבות לה ועל המעורבים בה.

שלב שני – פנייה אל חברת הביטוח

השלב השני, הנחשב גם הוא חשוב במיוחד ויש לעשותו מוקדם ככל האפשר, הוא פנייה אל חברת הביטוח שלכם. במקרים של תביעת ביטוח חיים או כל תביעה אחרת, עליכם לפנות אל חברת הביטוח כמה שיותר מוקדם. ישנם מצבים בהם יש להמתין עם הפנייה עד לבירור מידת הנזק, אולם בדרך כלל יש לעשות זאת באופן מיידי. במידה ומדובר במקרים המצריכים את התערבות המשטרה, ובמיוחד בכאלה הכוללים פגיעה גופנית, יש לפנות גם אליה בהקדם האפשרי וכמובן להוסיף את כל המסמכים הרלוונטיים, המעידים על האירוע שנגרם.

חשוב לדעת, כי החוק מחייב גם מסירת תביעה (במובן הלשוני, קרי "דרישה") בכתב אל חברת הביטוח. מועד מסירת התביעה בכתב חשוב, הגם שניתן להודיע על מקרה הביטוח בעל פה. זאת, הואיל ומניין המועדים לתשלום תגמולי ביטוח מתחיל להיספר החל מהמועד בו קיבלה חברת הביטוח את מלוא הפרטים הדרושים לה לבירור חבותה.

יחד עם עורך דין, המייצג אתכם במסגרת תביעת ביטוח חיים, חשוב להתחיל באיסוף הראיות השונות, החשובות ביותר במסגרת ניהול התביעה. כמו, למשל, אישורים רפואיים שונים, במידה ונעשו טיפולים רפואיים כלשהו או אישורים המעידים על אשפוז רפואי. גם איסוף ראיות הקשורות באבדן ימי עבודה, למשל, כמו תלושי שכר, יכולים להיות רלוונטיים גם כן. כל אישור מסוג שהוא, הקשור בנזק בין אם באופן ישיר או עקיף, חשוב שייאסף בשלב זה.

שלב שלישי – ניהול התביעה בעזרת עורך דין מקצועי

מלבד חשיבות מסירת המידע הרלוונטי והנכון ביותר לאורך כל התנהלות התביעה, ישנה חשיבות רבה בפנייה אל עורך דין, המתמחה בתביעות מסוג זה. חברות הביטוח, במהלך תביעת ביטוח חיים או כל תביעה אחרת, נעזרות בחוקרי ביטוח מקצועיים, המייצגים אותן ופועלים מול התובעים. על מנת להתמודד איתם באופן הנכון ביותר, חשובה עזרתו של עורך דין, הבקיא בתחום ומכיר את הנפשות הפועלות בו. פעמים רבות מתבצעים צעדים שונים שעלולים לפגוע בתביעה, ולכן התנהלותו המקצועית של עורך דין המכיר את שיטות החקירה השונות ואת דרכיהן של חברות הביטוח לנהל את התביעה מולן, יכולה לעזור באופן משמעותי.

לסיכום

תביעת ביטוח חיים איננה פשוטה, אולם בעזרת עורך דין מקצועי ומיומן, ניתן לנהל את התביעה באופן הנכון ביותר ולממש את כל הזכויות המגיעות לתובע או לבני משפחתו בהתאם לפוליסת הביטוח. חשוב לעשות זאת בהקדם האפשרי, תוך התייחסות למידת מקצועיותו של עורך הדין וכן מומחיותו בתחום זה של תביעת חברות ביטוח.

[ois skin="skin2"]

כתיבת תגובה