תביעות נגד ביטוח

תביעות נגד ביטוח – מדוע חברות ביטוח מסרבות לעמוד בהתחייבויותיהן – חכמים על קטנים ? 

לכל אחד מאיתנו יש ביטוח, בין אם זה ביטוח חיים, משכנתא, ביטוח בריאות או רכב. כולנו משלמים בכל חודש את הפרמיה הנדרשת ישירות לחברת הביטוח, מתוך אמונה, ובעיקר תקווה, כי בעת הצורך חברת הביטוח תעזור לנו ותאפשר לנו לממש את זכויותינו, כפי שמגיעות לנו במסגרת הביטוח. ולמרות זאת, ישנן לא מעט תביעות נגד ביטוח מדי שנה, המגיעות לבית המשפט, בעקבות סירובן של חברות הביטוח לעמוד בהתחייבויותיהן. מדוע זה קורה? הנה, התשובה.

התנהלות נכונה במקרים של דחיית תביעות ביטוח

על פי נתונים המפורסמים ברשת, נמצא כי שליש מהתביעות המוגשות לחברות הביטוח נדחות על ידן. אין זה אומר, בהכרח, שיש להרים ידיים ולהפסיק לפעול למען מימוש הזכויות השונות. להיפך, המשמעות לכך היא שזה הזמן להיעזר בשירותיהם של אנשי מקצועי, המתמחים בכך, על מנת לפעול נכון ולהשיג את הפיצוי המגיע. פנייה אל עורך דין ביטוח, המתמחה בתחום של תביעות נגד ביטוח, היא הפתרון הטוב ביותר.

תביעות נגד ביטוח

סיבותיהן של חברות הביטוח לדחות את התביעות המוגשות נגדן

  • הסיבות לדחייתן של חברות הביטוח את התביעות המוגשות נגדן, הן רבות ומגוונות מאד. חלק לא מבוטל קשורות בהתיישנותה של התביעה. על פי חוק, יש להגיש את תביעת הביטוח בטווח של שלוש שנים מקסימום. רבים אינם מכירים את החוק ואינם מודעים לחשיבותו ולכן גם לא ממהרים לתבוע את חברת הביטוח בגין הפיצויים המגיעים להם בעקבות האירוע הביטוחי. במקרים אלה, חברת הביטוח מעלה את טענת ההתיישנות וטוענת כי הפנייה בוצעה לאחר שחלפו שלוש שנים.
  • טענות נוספות של חברות הביטוח, במקרים של תביעות נגד ביטוח, קשורות לתנאי הזכאות, כפי שמצוינים בפוליסה. ישנם לא מעט מקרים בהם טוענת חברת הביטוח כי המבוטח התובע איננו זכאי לקבל את הפיצוי שכן האירוע הביטוחי עצמו איננו עונה על כל ההגדרות המצוינות בפוליסה. ישנם מצבים בהם ניתן להגדיר את הזכאות בכמה אופנים ולפרש אותה בכמה דרכים. כמו, למשל, במקרים של חולה סיעודי, שאיננו מסוגל לבצע את הפעולות היומיומיות ועל כן יכול להיות מוגדר ככזה ולהיות זכאי לתגמולים. אולם, חברת הביטוח יכולה להקשות על כך והואיל ומדובר בשאלה רפואית הנתונה למחלוקת, יכולה לטעון כי מסגול הוא לבצע את הפעולות או מרביתן וכי אינו עונה על הקריטריונים שנקבעו. יש לזכור כי מדובר בהגדרות שאינן חד משמעיות, ועל כן טענותיה של חברת הביטוח אינן נכונות בהכרח.
  • טענות נוספות, שיכולות חברות הביטוח לטעון בבואן לדחות את התביעה, הן מסירת פרטים שגויים. בעת הפנייה אל חברת הביטוח, לאחר האירוע הביטוחי או אפילו בעת רכישת פוליסת הביטוח, יש למלא טפסים שונים ולמסור את כל הפרטים הרלוונטיים הקשורים באירוע הביטוחי. במקרים רבים טוענות חברות הביטוח כי לא נמסרו להם הפרטים המלאים ולכן לא ניתן לתבוע אותן. כמו למשל, פרטים הקשורים למצבו הבריאותי של המבוטח וכדומה.

כדאי לדעת

בכל מקרה, יש לזכור כי חובת ההוכחה חלה על חברות הביטוח עצמן במקרים של תביעה. כלומר, במידה וחברת הביטוח מסרבת לקבל את תביעתו של המבוטח ולממש את כל זכויותיו, כפי שמגיעות לו במסגרת פוליסת הביטוח, עליה להוכיח כי הוא איננו זכאי לכך. הוכחה זו איננה פשוטה כלל וכלל. לעומת זאת, למבוטח עצמו אפשרות להיעזר במסמכים שונים וראיות רבות, המוכיחות כי הוא אכן זכאי לכך. כמו, למשל, מסמכים רפואיים שונים המעידים על מצבו הבריאותי ועוד.

סיכום

על מנת לעשות זאת נכון, יש להיעזר בעורך דין מקצועי, המתמחה בתחום של תביעות נגד ביטוח. עורך דין זה, הבקיא היטב בתחום ומכיר את פסקי הדין השונים הקשורים בכך וכן את התנהלותן של חברות הביטוח במקרים של תביעות, יכול לייצג את התובע באופן הנכון והיעיל ביותר.

[ois skin="skin2"]

כתיבת תגובה