החליק על מדרגות ביתו ונפצע – תאונת עבודה ?

אדם מחליק על מדרגות ביתו ונפצע, בית הדין האזורי לעבודה קובע שמדובר בעובד שזכאי לקבלת פיצוי מהביטוח הלאומי.

החוק קובע תנאים לפיהם יכול אדם לקבל פיצוי מאת הביטוח הלאומי במקרה של תאונת עבודה, כאשר אחד מהם הוא בכך שאותו אדם שנפגע ייגש לקבלת טיפול רפואי תוך 72 שעות מקרות האירוע בו נפגע ויהיה על כך תיעוד כלשהו על ידי הגורם המטפל בו. לכן במקרים רבים יכולות תביעות בגין פגיעה גופנית שלא להתקבל רק משום שסיבה זו בלבד.

העובד היה בביתו, עת החליק במדרגות ונפגע, האם מגיע לו פיצוי מאת הביטוח הלאומי?

גבי (שם בדוי) ירד לקראת ערב לחדר מהמדרגות בביתו כדי לזרוק את האשפה. בעקבות רטיבות כלשהי שהייתה על גבי המדרגות, הוא החליק ונפגע בעצם הזנב. עוד באותו היום הוא ניגש לטיפול אצל אורתופד אשר קבע כי יש לו פגיעה באגן ובמותן הימנית.

בעקבות הפציעה החליט גבי להגיש תביעה לקבלת פיצוי מאת הביטוח הלאומי שכן הוא הגיע לטיפול תוך 72 שעות ולכן על הביטוח לפצותו בגין הפגיעה.

במסגרת תביעה זו, הביטוח הלאומי לא קיבל את בקשתו שכן, לטענת הביטוח הלאומי הוא לא פנה לקבלת טיפול רפואי במועד הנדרש על פי חוק, כמו גם הסיבה לפגיעה לא נובעת מהנפילה לכאורה, אלא מבעיות בגב מהן סבל קודם לכן, ולראיה פניות קודמות שהיו לו לרופא בשל בעיות אלו. בנוסף, נטען על ידי הביטוח הלאומי כי אין כל הוכחה או עדות לקרות המקרה.

החליק על מדרגות ביתו ונפצע - תאונת עבודה ?

בית הדין הארצי לעבודה דן בטענות הצדדים כפי שאלו הובאו בפניו, וניתח את הסוגיה, באם אכן גבי נפל במדרגות ביתו או לא, ואם כן, האם מגיע לו לקבל פיצוי על הנזק הגופני שנגרם לו.

בהתאם לחוות הדעת והעדויות שהיו במסגרת המשפט היגע בית הדין למסקנה כי  לקבל את הגרסה של גבי לפיה הוא נפל ונחבל במדרגות ביתו.

בנוגע לפיצוי קובע בית הדין כי מגיע לגבי לקבל תשלום מאת הביטוח הלאומי בעודו נסמך על  סעיף 151 (ב) לחוק הביטוח הלאומי הקובע כי כדי לקבל דמי תאונה על המבוטח לעבור בדיקה רפואית תוך 72 שעות מרגע התאונה ואם המוסד הרפואי מאשר כי יתכן והבעיות הרפואיות יתגלו יותר מאוחר מ- 72 שעות הרי יכול המבוטח להגיע לבדיקה גם תוך שבועיים מהתאונה עצמה.

עוד אומר בית הדין כי במקרה של גבי, הוא אמנם היה בבדיקות רפואיות קודם התאונה אך הרופא טען כי אין קשר ביניהן לבין הנזק אשר אירע לו בתאונה ולכן יש להתייחס לתאונה באופן נפרד ושונה משני הביקורים הקודמים ולשלול את טענת הביטוח הלאומי לפיה החבלה נבעה מבעיות רפואיות אחרות ולא מהחבלה שאירעה כתוצאה מהנפילה במדרגות.

ולפיכך החליט בית הדין האזורי לעבודה, לקבל את תביעתו של גבי ולפסוק כי הוא יקבל תשלום בגין הנזק שנגרם לו מאת הביטוח הלאומי.

נראה אם כן, כי לעתים גם כאשר הפציעה נראית על פניו כאינה ברת תביעה הרי באם בודקים היטב את סעיפי החוק ניתן לגלות תמונה אחרת לגמרי ולקבל פיצוי על הנזק ולכן בכל מקרה בו ישנה פציעה כלשהי, כדאי ורצוי לגשת לעורך דין המתמחה בתחום הנזיקין ולקבל ייעוץ מתאים אשר יכול להועיל באופן משמעותי במיוחד, באם נדרש לקבל עזרה רפואית, טיפול מיוחד או כל דבר אחר העשוי להועיל בשל הפגיעה שאירעה וזאת במקום לשאת בתשלום על חשבון הכיס הפרטי, אלא ליהנות מזכויות המבוטח בביטוח לאומי.

ב"ל 10628-08-10

 [ois skin="skin2"]

כתיבת תגובה