תביעת חברת ביטוח

הגשת תביעת חברת ביטוח – כיצד עושים זאת נכון

במקרה של אירוע ביטוחי, ולא משנה מאיזה סוג, הסבירות לתחושת הבלבול והחרדה גבוהה במיוחד. תחושות אלו עשויות להוביל להתנהלות שאיננה נכונה, העשויה, ובמיוחד במקרים מסוג זה, להחמיר את המצב.

במקרים של תביעת חברת ביטוח, התנהלות נכונה לאורך כל התהליך, כבר מיד לאחר האירוע הביטוחי עצמו, תגדיל את הסיכויים להצלחה בתביעה ולקבלת הפיצויים, כפי שמציינת פוליסת הביטוח. כיצד מתנהלים נכון וכיצד מגישים את התביעה? התשובה על כך, במאמר הבא.

הגשת תביעת חברת ביטוח – חשוב לדעת

נכון, מדי שנה מוגשות אלפי תביעות לחברות הביטוח, ובכל זאת, זוהי תביעה שאיננה פשוטה. לא מדובר, בהכרח, בהליך שאיננו אפשרי או מסובך מדי, אולם חשוב לבצעו באופן הנכון ביותר כדי לממש את כל הזכויות המגיעות במסגרת פוליסת הביטוח ולקבל את הפיצוי הכספי, כפי שנקבע בה. התנהלות נכונה לאורך כל הדרך, החל מתיעוד האירוע הביטוחי, פנייה אל סוכן הביטוח וגם בחירת עורך דין ביטוח מיומן ומקצועי שייצג אתכם בתביעה זו, תאפשר לכם לעשות זאת נכון.

תביעת חברת ביטוח

הגשת תביעה לחברת הביטוח חשוב שתעשה מוקדם ככל האפשר. הפנייה אל חברת הביטוח בגין תביעתה יכולה להיעשות בטווח של שלוש שנים, שאחריהן אין לה תוקף יותר. את הפנייה לחברת הביטוח בגין האירוע הביטוחי ניתן לעשות באמצעות סוכן הביטוח או באופן ישיר לחברת הביטוח. לאחר פנייה זו יישלח לתובע מכתב, המפרט את כל המסמכים שעליו להמציא וכל הפרטים הרלוונטיים, התומכים בתביעתו. רק לאחר שהתקבלו כל המסמכים הדרושים נקלטת התביעה על ידי חברת הביטוח וניתן לנהל אותה על פי ההתפתחויות השונות בה.

הגשת תביעה בהתאם לתחום בו עוסק הביטוח

אופן הגשת תביעת חברת ביטוח משתנה בהתאם לאופי פוליסת הביטוח. תביעה הקשורה לביטוח חיים, איננה דומה לתביעה הקשורה לביטוח אובדן כושר עבודה או ביטוח דירה, למשל.

במקרים של תביעת ביטוח חיים, ההודעה על כך מגיעה ממשפחת הנפטר, ממעסיקו או מנציגיה של המשפחה. על חברת הביטוח, במקרים אלה, לאמת כי אכן הפונים הם המוטבים, כפי שמופיעים בפוליסה וכן לדרוש מסמכים שונים המעידים על הפטירה, כמו תעודת פטירה, מסמכים מבית החולים ועוד. במקרים של תביעה בגין אובדן כושר עבודה, הפנייה אל חברת הביטוח נעשית על ידי המבוטח עצמו או על ידי מעסיקו. אל הפנייה יש לצרף את כל המסמכים הרפואיים השונים המעידים על מצבו התפקודי, לרבות אישור של רופא תעסוקתי, תלושי שכר, אישור ממעסיקו על היעדרותו ממקום העבודה ועוד.

סיוע של עורך דין מקצועי בתחום

מכיוון שהתנהלות התביעה דורשת בחינה של פרמטרים שונים, חשוב לפעול נכון ומתאים. בעזרתו של עורך דין, המתמחה בתביעות חברות ביטוח ומכיר את התנהלות התביעה היטב, ניתן לעשות זאת. יש לפנות אל עורך דין מקצועי, בעל ניסיון בתחום זה. מדובר באיש מקצוע, שייצג אתכם לאורך כל הדרך אל מול חברת הביטוח והמערכת המשפטית, וככזה עליו להבין את התחום ולשלוט בו באופן מלא. ישנם לא מעט מבוטחים הבוחרים לעשות זאת באופן עצמאי שכן מעוניינים לחסוך בהוצאות המשפטיות. אולם, דווקא בחירה בדרך זו עשויה לפגוע קשות בהתנהלות התביעה ובכך גם לפגוע בסיכוייו של המבוטח התובע.

חברות הביטוח עשויות, פעמים רבות, להקשות על מבוטחיהן ולא לאשר להם את הפיצוי המגיע במסגרת הפוליסה. בזכות עורך דין מקצועי ניתן לפעול למען מימוש כל הזכויות ולקבל את הפיצוי.

לסיכום

במקרה של תביעת חברת ביטוח, ולא משנה באיזה סוג ביטוח מדובר, יש לעשות זאת בהקדם האפשרי מייד לאחר האירוע הביטוחי וכמובן גם בעזרתו של איש מקצועי מיומן, כמו עורך דין, שיעזור לכם להתנהל באופן נכון.

[ois skin="skin2"]

כתיבת תגובה