תביעות כנגד חברות ביטוח – זה לא עניין פשוט!

מי שחשב כי תביעות ביטוח מתקבלות במרבית המקרים, כדאי שיחשוב פעם נוספת.

פוליסת ביטוח הינה דרכנו לדאוג, כי במקרה צרה, נקבל תמיכה מן חברות הביטוח, בדמות פיצוי כספי אשר סוכם בחוזה. לדאבוננו, חברות הביטוח אינן מקיימות את חובתן החוקית על פי דיני הביטוח, ומערימות קשיים רבים, אל מול המבוטחים, אשר זכאים לקבלת הפיצוי. בכדי להתנער מן האחריות בצורה חוקית, שוכרות חברות הביטוח, מגוון בעלי מקצוע מומחים, אשר תפקידים העיקרי הינו לאתר את הפרצות בפוליסה, בכדי להימנע ממתן כספים למבוטח. בין אם מדובר באיתור סעיפים הניתנים למגוון פרשניות, ופירושם על פי האינטרס הכלכלי של חברת הביטוח, ובין אם הכשלת המבוטח, באמצעות תרגילים משפטיים, אשר אין האדם הפשוט מודע למשמעותם.

על כן, כאשר מוגשות תביעות חברות ביטוח, יש להיעזר בעורך דין מומחה בתחום, בכדי להימנע מהתנהלותם החמקנית של חברות הביטוח.

תביעות כנגד חברות ביטוח

דרכי התנערות חברות הביטוח מחובתם

כאמור, חברות הביטוח נעזרות במגוון רחב של דרכי פעולה, אשר במקרים רבים מפרות את התנאים שסוכמו עם המבוטח. על כן, ישנה חשיבות מהותיות, בהכרת דרכי פעולה אלו, בכדי להימנע מאי קבלת דמי הפיצויים המגיעים למבוטח על פי חוק:

  • תחבולות מקצועיות – חברות הביטוח שוכרות את שירותיהם של בעלי מקצוע רבים, אשר בכדי להצדיק את שכרם, עליהם לאתר את הפרצה המיוחלת בה חברת הביטוח לא תאלץ לשלם את סכום הפיצויים. בין בעלי המקצוע ניתן לאתר, עורכי דין, רופאים מומחים, חוקרים, שמאים ועוד. על כן, לפני מפגש עם בעל מקצוע כלשהו מטעם חברת הביטוח, יש להתייעץ עם גורמים מומחים מטעמכם, אשר רלוונטיים למקרה הביטוחי.
  • הצעות מפתות – במקרה בו חברות הביטוח אינן מאתרות פרצה חוקית בכדי להימנע מתשלום הפיצויים, הן יעניקו למבוטח, הצעת פשרה, אשר תכלול סכום כספי אשר נמוך מן הסכום הנקוב בפוליסה, אך באריזה מפתה. ניתן להבחין בדוגמא לכך, כאשר מוצע סכום כספי חד פעמי משמועתי באופן מיידי, במקום מענק חודשי קבוע, אשר ערכו גבוה עשרות מונים מן הסכום החד פעמי שהוצע.
  • חוק ההתיישנות – בדיני הביטוח חוק התיישנות חל לאחר שלוש שנים בלבד. יתרה מכך, ספירת תקופת הזמן מתחילה כאשר מתרחש האירוע הביטוחי, ומסתיימת רק כאשר חבורת הביטוח משלמות את סכום הפיצויים, או שהתביעה מועברת לבית המשפט. משמע, יש להגיש במהרה את תביעת הביטוח לאחר התרחשות המקרה, ולהיזהר מהשתהותם של חברות הביטוח במתן התשובה, כאשר על פי חוק הן מחויבות להעניק תשובה שלושים יום, לאחר הגשת תביעת הביטוח.

ייעוץ על ידי עורך דין מומחה

בעקבות שלל דרכי הפעולה בהן נהוגות חברות הביטוח, ישנם מקרים רבים בהם המבוטחים אינם מקבלים את המגיע להם על פי תנאי הפוליסה. חברות הביטוח מנצלות את יתרון הידע המשפטי, לעומת המבוטח אשר אינו מעורה כלל באפשריות המשפטיות העומדות בפניו. על כן, בהגשת תביעות חברות ביטוח, יש לפנות מיידית לייעוץ על ידי עורך דין ביטוח בעל ניסיון בתחום, אשר יעניק למבוטח כלים משפטיים בכדי להתמודד באופן אופטימאלי אל מול חברות הביטוח.

דוגמא לתביעות חברת ביטוח

לדוגמא, מקרה בו מבוטח המחזיק בפוליסה כנגד מחלות קשות אשר לקה בהתקף לב. חברת הביטוח טענה כי המבוטח חתם על טופס הצהרת בריאות כוזב, כאשר לא הוזכר בו, כי לפני שנים המובטח סבל מכאבים בחזה. לאחר בדיקה מקיפה של עורך דין המומחה בתחום, התברר כי הכאבים בחזה נבעו כתוצאה מתאונת דרכים, ולכן אינם רלוונטיים למצבו הנוכחי של המבוטח. בית המשפט קיבל את עמדתו של המבוטח, אשר קיבל פיצויים בסך רבע מיליון שקלים.

לסיכום

תביעות חברות ביטוח אינן עניין של מה בכך, כיוון שהתנהלות מולן דורשת ידע משפטי, והבנה עמוקה בתחום דיני הביטוח. על כן, מומלץ בכל התמודדות אל מול חברות ביטוח, לפנות לייעוצו של עורך דין מקצועי בתחום זה. שימוש בעורך דין בעל ניסיון הינה הדרך האולטימטיבית להשגת סכום הפיצויים המקסימאלי אשר מגיע למבוטח על פי הפוליסה.

מאות מבוטחים ואנשי ביטוח נרשמו. הירשמו ודעו זכויותיכם

עוד מאמרים בנושא:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *